zaterdag 6 september 2014

Kraamcadeautje


De haakspirit is terug!

Na de boekenleggers dook ik in mijn haakmanden voor wat katoen, omdat we vandaag visite krijgen die hun baby komen showen. Helaas kunnen wij niet naar hen toe i.v.m. mijn fysieke toestand, des te leuker dat ze dan naar ons toe willen komen!  

En daarom is het ook wel zo leuk om een cadeautje te geven dat uit eigen hand komt.

Earlybirds haak ik eigenlijk voor Stichting Earlybird, maar voor een keer is het ook wel leuk om het als kraamcadeautje te geven.
De hangers heb ik uit mijn hoofd gehaakt, dus niet echt een speciaal patroon gevolgd.

Het kwam op het volgende neer ongeveer:

Benodigdheden:
Haakkatoen
Haaknaald 2,5
Naald 
Schaar

Zet 16 lossen op en haak een lap van 54/58 toeren (dan even meten)
Haak langs de lange kanten nog een toer vasten.
Vouw de lap dubbel over het lange stuk.
Haak of naai de korte kanten vast.
Hecht alle draadjes netjes af.
Meet het midden op en steek daar de haak van de hanger doorheen.
Trek de hoes over de hanger en naai (of haak) de onderkant vast.
KLAAR!!

X

Rosaly

Geen opmerkingen:

Een reactie posten